En dygtig tekstforfatter giver altid kunden lidt ekstra – uden beregning!

15 April 2021
Anders Lundtang Hansen

editorial

Der er intet bedre end at få mere, end hvad man betalte for, så længe det er noget positivt.

Det er sådan, at man gør en kunde (ekstra) glad, så der er stor chance for, at vedkommende vender tilbage til dig som kunde for at hyre dig som tekstforfatter igen.

Og det er man ret afhængig af, da mange dygtige tekstforfattere arbejder freelance, så man er nødt til at sætte sig et positivt aftryk, da man på den måde skiller sig ud, så folk bedre kan huske en og vælger at benytte en til samme slags opgave næste gang eller noget tilsvarende arbejde.

Faktisk skal der ikke så meget ekstraarbejde til, før man bemærker sig positivt, og det er ikke noget, som der kommer til at koste dig for meget tid som tekstforfatter eller giver dig en udgiftsforretning af at gøre dette.

De små ting tæller som dygtig tekstforfatter

Disse små ekstragerninger kan være sådan noget med, at man lige læser korrektur på opgaven igen, man afleverer, eller man lige skriver lidt længere på en tekst, end der egentlig var ventet.

Måske tilføjer man lige nogle ekstra afsnit, som kunden kan vælge og vrage mellem – eller bruge relevant til en anden tekst.

Man kan kigge på kundens hjemmeside og komme med – høflige – forslag til, hvordan man kan optimere denne tekstmæssigt, hvor man kan give nogle pejlemærker til, hvad man skønner, kunne blive bedre.

Der kan man henvise til tidligere kunder, man har haft succes med at gøre.

Det sidste kan næsten betragtes som mersalg, da man gør sig selv en tjeneste og foreslår opgaver for kunden; og nu de alligevel har en, så er man da også den rette til at klare den opgave.

Det ekstra kan også være sådan noget simpelt, som at man afleverer i god tid før deadline.

More articles