Få dit logo lavet rigtigt

10 April 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Dit logo og din visuelle identitet er vigtigt for dig og din virksomhed. Den er ofte det første nye kunder vil se og det repræsenterer derfor dig og det du og din virksomhed står for. Dit logo design skal derfor være et der er enkelt og nemt at huske. Tænk blot på nogle af de logoer du kan huske og hvor enkle de er. Et enkelt hvidt lille f på en blå baggrundsfarve er et smukt eksempel på, hvor nemt og enkelt det kan være og samtidig virker det. Du kender det og husker det, uanset hvor du ser det. 

Tænk strategisk fra første øjeblik

Hvis du er seriøs med din virksomhed, er det vigtigt at du allerede fra starten tænker din visuelle identitet ind. Det er med til at forme og formidle din virksomhed og det du står for. Hvis du allerede tænker på din visuelle identitet samtidig med at du tænker vision og mission, vil det være nemmere at fange det i dit logo og få det kommunikeret ud til dine kunder. 

Få en grafisk designer med ind over fra start. Han er uddannet til at tænke i form og farver og i at få et specielt udtryk frem og han kan rådgive dig. Husk dit logo skal kunne bruges bruges mange forskellige steder. Det skal kunne bruges på et visitkort, en hjemmeside, dit markedsføringsmateriale. Det skal kunne fungere på en computer, men også på en telefonskærm. Det er altså ikke ligegyldigt, hvem der laver det og det er ikke her du skal spare penge ved at få en veninde, der har lavet et par logoer til at lave det. Få en professionel uddannet, som også har vist at han mestre, hvad han laver. Der skal ikke være mange kunder, der fravælger dig før det har været dyrt at spare de penge. 

More articles