Malerfirma i Nødebo: Man skal kende sin målgruppe

05 August 2020
Anders Lundtang Hansen

Vi kunne her gå i dybden med mange aspekter i det med, at man som virksomhed skal kende dem, man gerne vil sælge til, lave modeller af den mest “egnede” persontype, lave dialogøvelser og meget mere.

Men i denne sammenhæng vil vi betragte, at vi har det her malerfirma i Nødebo, der skal genkende deres kunder, selv før de næsten ved, at de har brug for det her malerfirma.

Lad os sige, at det er disse: https://malerkanonen.dk/malerfirma-noedebo/ 

Derfor vil vi her rette fokus mod, hvordan man møder kunden ude i den virkelige verden, når der er afstand mellem kunden og firma.

Tiden, hvor man vandrede ned i en malerbutik eller hos et malerfirma og bestilte en ydelse, hører efterhånden sjældenhederne til, og nu om dage ser man dårligt ansigtet på sekretæren, man laver aftalen med, når man skal bestille en opgave.

Der er der også skrevet en del om, hvordan man gør den digitale oplevelse mere personlig og skaber et samhørighedsforhold til kunden alligevel, men det vil vi ikke beskæftige os med.

Du kan dog som det her malerfirma bruge lang tid på at undersøge, hvad din målgruppe foretrækker at se på TV, hvad deres livret er, hvad de dyrker af sport og meget mere.

Dog kan man også komme til at overanalysere den slags, men alle resultaterne kan man oftest koge ned til, hvor ens målgruppe befinder sig – og det er den viden, som man kan udnytte bravt.

For hvis man ved, hvilke TV-kanaler de ser på, hvilke hjemmesider de oftest er på, hvor de kan lide at gå i byen, hvor de holder ferie henne med videre, så kan man også bedre målrette reklamerne efter dem.

Således ved man, hvor man skal lægge pengene og kræfterne i den indsats, der er at lave annoncer.

Der er ingen grund til dyre avisnnoncer for ens malerfirma i Nødebo, hvis ens kunder primært er på nettet for eksempel.

More articles